• بارکدخوان آزمایشگاهی داروخانه

بارکدخوان آزمایشگاهی

بارکد ها مترادف با دقت برچسب گذاری نمونه هستند. سیستم های بارکدینگ چهار برابر کمتر از روش های ورود دستی خطا ایجاد می کنند. به همین دلیل، اکنون بارکدها در آزمایشگاه‌ها بیش از هر زمان دیگری رایج هستند. سیستم های تخصصی بارکد به بهبود هر جنبه ای از روند کار آزمایشگاه کمک می کند.

خواه به دنبال بهبود سیستم مدیریت آزمایشگاه خود باشید یا چیزی جدید را پیاده سازی کنید، یک سیستم بارکد برای هر آزمایشگاه وجود دارد. نمونه ای را از مجموعه تا ذخیره سازی دنبال کنید تا ببینید چگونه آخرین پیشرفت ها در فناوری بارکد می تواند دقت را در آزمایشگاه شما بهبود بخشد.

چه در محل مراقبت و چه در محیط کشت ، جمع‌آوری نمونه‌ها یک فرآیند ضروری اما گاهی اوقات پر فراز و نشیب است. در بیمارستان، پرستاران و متخصصان فلبوتومیست باید به سرعت کار کنند تا دستورات STAT را بدون تاخیر انجام دهند. در طرف دیگر طیف، تکنسین‌های میدانی که در تحقیقات اکولوژیکی مشغول هستند باید با شرایط محیطی نامشخص کنار بیایند. در این شرایط، جای تعجب نیست که برچسب‌های دست‌نویس در معرض خطر ناخوانا یا ناقص بودن هستند.

با یک سیستم بارکد، داده های نمونه مستقیماً در پایگاه داده سیستم اطلاعات آزمایشگاهی (LIS) وارد می شوند. نمونه‌های برچسب‌گذاری شده با بارکد مستقیماً به داده‌های LIS مرتبط می‌شوند، که پردازش آنها را پس از رسیدن به آزمایشگاه بسیار آسان‌تر می‌کند. و تنها با استفاده از یک دستکاه بارکدخوان به راحتی بارکد ها را اسکن کنید

بارکدخوان بیمارستان

در بیمارستان، بارکدها ابزار استانداردی برای شناسایی بیمار هستند. هنگامی که بارکدها با پایگاه داده LMS یکپارچه می شوند، به کارکنان مرکز مراقبت کمک می کنند تا با پزشکان و تکنسین های آزمایشگاهی ارتباط برقرار کنند تا از جمع آوری و برچسب گذاری دقیق نمونه ها اطمینان حاصل کنند.
یک سیستم جمع آوری نمونه بارکد دارای سه بخش کامپیوتر، بارکدخوان و لیبل پرینتر است. یک کارمند واجد شرایط برای جمع‌آوری نمونه معمولاً این مراحل را دنبال می‌کند:

نشان ID خود را اسکن می کند تا قفل رایانه خود را باز کند و خود را به عنوان جمع کننده نمونه معرفی کند.
با اسکن لیبل مچ بند بیمار را شناسایی می کند.
لیبل مجموعه را چاپ می کند.
نمونه را می کشد و لوله را برچسب گذاری می کند.
لوله های برچسب دار را دوباره برای تأیید اسکن می کند.
سیستم به طور خودکار یک مهر زمانی به اطلاعات مجموعه و همچنین شناسه جمع آوری کننده اعمال می کند. در آزمایشگاه، کارمند فقط باید بارکد نمونه را اسکن کند تا رسید آن را مستند کند. با وجود تمام داده های جمع آوری ضروری که قبلاً در LIS بارگذاری شده اند، آزمایش می تواند بلافاصله شروع شود.

پس از جمع آوری، یک نمونه برای تجزیه و تحلیل به آزمایشگاه ارسال می شود. در اینجا، فناوری بارکد به تکنسین‌های آزمایشگاهی کمک می‌کند تا زمان بیشتری را برای تجزیه و تحلیل نمونه‌ها صرف کنند و زمان کمتری را برای کارهای کاغذی عذاب آور کنند.

مسیر حسابرسی
دنباله حسابرسی به معنای همه چیز در آزمایشات آزمایشگاهی است. خواه به خاطر تکرارپذیری تحقیق یا ایمنی بیمار باشد، یک ردیابی ممیزی تضمین می کند که یک نمونه در طول تجزیه و تحلیل از پروتکل های صحیح عبور کرده است. یک پایگاه داده LIS به راحتی می تواند دنباله ممیزی صدها نمونه را ردیابی کند و با یک اسکنر بارکد یکپارچه می تواند این کار را سریع و دقیق انجام دهد. در آزمایشگاه‌های بهینه‌سازی بارکد، اطلاعات زنجیره‌ای – از جمله شناسه تکنسین، مهر زمان و مکان – به‌طور خودکار با اسکن بارکد نمونه به‌روزرسانی می‌شود.

تایید
جلوگیری از تخریب نمونه و از دست رفتن داده ها هدف تأیید است. با بارکد، تأیید کارآمد و دقیق است. برخی از آزمایشگاه ها اسکنر بارکد را به عنوان سطح دیگری از تأیید قبل از استفاده از یک آنالایزر خودکار پیاده سازی می کنند. اسکن بارکد در یک آنالایزر، آزمایش های سفارش داده شده برای نمونه مرتبط را بالا می برد. به این ترتیب در صورت عدم تطابق به تکنسین هشدار داده می شود.

مقایسه کننده ها
گاهی اوقات، یک نمونه بزرگ برای آزمایش به چندین ظرف تقسیم می شود. این نمونه‌های «فرزند» به نمونه «والد» پیوند داده می‌شوند و با استفاده از همان شناسه منحصربه‌فرد برچسب‌گذاری می‌شوند. برای یک سطح بیشتر از تأیید، یک مقایسه کننده بارکد می تواند بارکدها را با یکدیگر بررسی کند و از مطابقت آنها اطمینان حاصل کند.

ذخیره سازی نمونه
مکان یابی نمونه ها در انبار با بارکد آسان است. بسته به سیستم شما ممکن است به روش های مختلفی استفاده شوند.

یک روش ساده فقط نیاز به استفاده از یک اسکنر بارکد و یک صفحه گسترده دیجیتال دارد. ابتدا، یک صفحه فریزر مطابق با سلول های صفحه گسترده (a1، b2، و غیره) برچسب گذاری می شود. هنگامی که نمونه ها در صفحه فریزر قرار می گیرند، در سلول مربوطه در صفحه گسترده اسکن می شوند. این یک نقشه از تمام نمونه های موجود در آن صفحه فریزر ایجاد می کند. این فرآیند ممکن است با استفاده از یک صفحه گسترده جدید برای هر صفحه جدید تکرار شود.

روش دیگر ذخیره سازی نمونه شامل تعبیه مکان ذخیره سازی در شناسه منحصر به فرد نمونه است. این فرآیند معمولاً شامل برنامه‌نویسی سفارشی است، اما برای یک گردش کار ساده ارزش آن را دارد.